Friday 28 September 2012

cinta kah itu?

cinta

bila cinta tidak seiring dengan akal, maka musnah lah jiwa...

betul ke cinta? apa erti cinta sebenarnya? perlu ka cinta? kalau nak dihitung pakai jari mmg lebih dari tu lagu, puisi, cerita pasal cinta ni. ada yg akhirnya bahagia dan ada jugak sebaliknya. 
bagi aku cinta itu terlalu subjektif. this is from my own perspective, so i'll accepted what ever your judged. sbb itu cinta susah utk difahami. kadang-kadang ia boleh bawa kita terbang tinggi. ia boleh bawa kita merentas masa. ia boleh membawa kita memiliki. 

tapi dibawah akal sedar kita terdapat bahagian pra-sedar yang dipenuhi emosi cinta. pabila diri dikuasai cinta segala nya berubah menjadi indah. tiada secalit kekurangan pun yang dapat kita kesan. 'eyh chill la babe, think positive. he will change'. apa yang kita nampak semuanya elok. semuanya perfect. semuanya baik. semuanya... semuanya... mcm malaikat pun ada. hmmm... tidak sedikit pun kau kurang!

akal

bila akal menguasai diri, aku sedar...

logik kah akal? cinta atau akal? sedar kah akal? eei... jangan perlekehkan akal yang kita ada ni. berbiacara lah kita sama akal biar tidak pincang masa depan. berfikirlah kita sama akal biar tidak tersasar hala tuju. berhadapan lah sama akal biar terpampang kenyataan itu.

di atasnya itu adalah akal sebenar yang berfikir untuk bahagia, meng-ia-kan pada hakikat. biar memperlihatkan kenyataan untuk melengkapi. biar memperlihatkan yang jelek untuk disyukuri. biar memperlihatkan yang salah untuk diperbetul. biarkan...biarkan... biarkan mereka melihat dengan jelas perihal itu. sebenarnya kau tidak lebih!

No comments:

Post a Comment