Friday 21 September 2012

mungkin berubah

yang lalu...

mungkin masa lalu itu bisa merubah untuk siapa aku sekarang ini,
mungkin masa lalu itu membuatkan aku kenal siapa sebenarnya aku,
mungkin masa lalu itu telah menetapkan imanku pada hari ini,
mungkin masa lalu itu menjadikan aku lebih mencintai yang Esa,
mungkin masa lalu itu mengajar aku tentang dunia,
mungkin masa lalu itu menjadi permulaan pada hari depan,
mungkin masa lalu itu adalah kesinambungan cerita aku,
mungkin masa lalu itu adalah bayang hitam untuk hari ini,

mungkin kah?!

andai hari ini aku bisa berdiri sendiri,
andai hari ini aku menjadi diri sendiri,
andai hari ini imanku semakin utuh,
andai hari ini mencintai-nya adalah terindah,
andai hari ini guru adalah pengalaman,
andai hari ini masa depanku masih di tangan takdir,
andai hari ini ceritaku tiada akhirnya,
andai hari ini yg hitam tidak lagi mengejarku,

aku menyusur melalui rentas masa dunia mengutip segala pengalaman jalanan yg sgt bernilai. tapi asa ku adalah terhad dan hanya meminta pada yang Esa. bila zat dan segala kurniaan telah aku khianati langsung segalanya ditarik sekali gus tanpa belas. aku jatuh... dan sgt jatuh. aku lemah... dan sgt lemah. tapi mainan dunia tanpa belas menjadikan SIAPA AKU!

No comments:

Post a Comment