Saturday 8 September 2012

puasa 6

alhamdulillah...
hari ni lengkap sudah puasa enam aku. semoga ibadah aku diterima oleh Nya. aku yg tidak sempurna, juga pernah alpa dengan kehendak dunia. tp aku juga akhirnya mencari rahmat Nya. mungkin dh tiba masa untuk aku beratkan yg kanan dr yg kiri. kalau lihat pada ukuran Allah mmg aku tidak layak untuk zat Nya. Tp aku sedar sejauh mana aku melangkah, sejauh mana fikiranku bebas, dan juga sejauh mana akalku waras. aku tetap akan pulang kepangkuan Nya. 

bukan ku angkuh dengan mukjzat Nya. tp aku alpa untuk menggapainya. 
bukan ku lelah dengan jalan Nya. tp aku takut untuk menjalaninya.
bukan ku lemah dengan dugaan Nya. tp imanku tidak seteguh batu.

tatkala merenung kembali, bagaikan kanvas hitam hidupku ini. penuh dengan warna kegelapan yg sudah menjadi bayang-bayang. gelap- tanpa sinar cahaya itu aku rapuh dr segala sudut. bayang- telah melekat dalam setiap pepenjuru hidup. 


No comments:

Post a Comment